Cliëntondersteuning

Ik ben ook cliŽntondersteuner (OCO). Wat houdt dit in?

Soms vinden Almeerders het lastig om de eerste stap te zetten in hun vraag om ondersteuning bij het wijkteam. Zij kunnen dan vragen of een gratis onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO’er) hierbij wil helpen. Dit is een onafhankelijke persoon die meedenkt en helpt om zaken op een rijtje te zetten. Hij of zij kan bijvoorbeeld:

  • helpen met uitzoeken en verwoorden wat iemands vragen en wensen zijn;
  • het gesprek met het wijkteam helpen voorbereiden;
  • meegaan naar het gesprek met het wijkteam;
  • waar nodig verduidelijken wat het wijkteam vertelt over regels en procedures;
  • helpen met het maken van afspraken met het wijkteam en zorgaanbieders.

Wil je gebruik maken van een gratis cliëntondersteuner?
Neem dan contact met mij op.

Meer informatie
De vrijwilligers van OCO Almere hebben persoonlijk ervaring met jouw situatie. Ze zijn verbonden aan de Almeerse belangenvereniging Breed Overleg Plus. OCO Almere is bereikbaar via info@ocoalmere.nl of (036) 200 21 58. Zie ook www.ocoalmere.nl

site door Kiezels